Bernd Damovsky
Bernd Damovsky
About me
Seit 1985 arbeitet Bernd Damovsky kontinuierlich mit Kirsten Harms zusammen. An der Oper Kiel entstanden seit 1995 die gemeinsamen Produktionen von »Der Ring des Nibelungen«, »Die Frau ohne Schatten«, »Die Liebe der Danae« und »Die schweigsame Frau« sowie von Franz Schrekers Opern »Christophorus«, »Das Spielwerk« und »Die Prinzessin«. Seine erste Arbeit an der Deutschen Oper Berlin war die Ausstattung für Kisten Harms’ Inszenierung von Rossinis »Semiramide«, danach brachten beide am Staatsschauspiel in Dresden Shakespeares »Romeo und Julia« heraus.
An der Komischen Oper Berlin zeichnet Bernd Damovsky für die Ausstattung der Operita »María de Buenos Aires« verantwortlich.
###
Bernd Damovsky was born in Fladungen. From 1972 to 1978, he has studied sculpture at the Stuttgart Art Academy with Rudolf Hoflehner; subsequently, he was occupied as stage design assistant at the Stuttgart Staatstheater. From 1979 to 1984, Bernd Damovsky worked as stage design assistant at the Berliner Schaubühne with Karl-Ernst Herrmann. Since 1984 he works freelance as stage and costume designer at different theatres in German-speaking countries.
Since 1985, Bernd Damovsky cooperates continuously with Kirsten Harms. Since 1995, they have realised at the Kiel Opera the following productions: »The Ring of the Nibelung«, »The Woman without a Shadow«, »The Love of Danae« und »The Silent Woman« as well as Franz Schreker's operas »Christophorus«, »Das Spielwerk« and »The Princess«. His first work for the Deutsche Oper Berlin was the décor set for Kisten Harms’ staging of Rossini's »Semiramide«, afterwards, both realised at the Dresden Staatsschauspiel Shakespeare's »Romeo and Juliet«.
Bernd Damovsky provides the décor set for the operita »María de Buenos Aires« at the Komische Oper Berlin.