Zu James Halls jüngsten Projekten zählen u. a. Partien wie Farinelli / FARINELLI AND THE KING BELASCO am Theatre New York, Narciso / AGRIPPINA beim The Grange Festival, Guildenstern in Brett Deans HAMLET bei Glyndebourne on Tour, Oberon / A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM an der Opéra de Montpellier und dann auch in der Neuproduktion der Deutschen Oper Berlin, Mago Cristiano / RINALDO im Rahmen des G...
Zu James Halls jüngsten Projekten zählen u. a. Partien wie Farinelli / FARINELLI AND THE KING BELASCO am Theatre New York, Narciso / AGRIPPINA beim The Grange Festival, Guildenstern in Brett Deans HAMLET bei Glyndebourne on Tour, Oberon / A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM an der Opéra de Montpellier und dann auch in der Neuproduktion der Deutschen Oper Berlin, Mago Cristiano / RINALDO im Rahmen des Glyndebourne Festivals sowie mit The English Concert in der Carnegie Hall, Pallade / L’INCORONAZIONE DI POPPEA an der Opéra de Lyon, Monteverdis L’ORFEO an der Opéra Royal de Versailles mit dem Monteverdi-Choir, Adalberto / OTTONE beim Festival de Beaune, Zephyrus / APOLLO ET HYACINTHUS an der Classical Opera, CORONATION ANTHEMS, THE FAIRY QUEEN sowie Händels JEPHTHA an der Academy of Ancient Music sowie nicht zuletzt First Angel/Boy (cover) / WRITTEN ON SKIN am Royal Opera House Covent Garden in London.
Außerdem zählen zu seinen künstlerischen Höhepunkten auf der Opernbühne Pastore / L’ORFEO an der Bayerischen Staatsoper, mit dem Monteverdi-Choir und bei den BBC Proms, Oronte / RICCARDO PRIMO im Rahmen des London Handel Festival, Oberon (Cover) in Brittens A MIDSUMMER NIGHT’S DREAM beim Glyndebourne Festival, Spirit und Second Witch / DIDO & AENEAS mit Vignette Productions und OperaUpClose, THE FAIRY QUEEN mit dem Temple Ensemble, Cupid und Huntsman VENUS AND ADONIS mit dem Dunedin Consort und der Opera Lyrica, Osmida / LA DIDONE mit dem Ensemble Serse, Endymion / LA CALISTO bei der Hampstead Garden Opera sowie Bertarido / RODELINDA mit den Amade Players.
Auf dem Konzertpodium gestaltete der junge Künstler Bachs „Weihnachtoratorium“ in Solomon’s Knot, Bachs „Johannes-Passion“ mit der Lavenham Sinfonia, Bachs „Matthäus-Passion“ und Monteverdis „Vespro della Beata Vergine“ am St John’s Smith Square, Bachs „b-moll Messe“ an der St Alban’s Abbey, Händels „Messiah“ mit Ars Eloquentiae und „Israel in Egypt“ mit La Nuova Musica. Darüber hinaus gab er Liederabende mit Albion Baroque sowie dem Pianisten James Bailleau.
Auch der zeitgenössischen Musik gilt sein Interesse, so interpretierte er Military Governor A / NIGHT AT THE CHINESE OPERA mit der British Youth Opera, sang in der Uraufführung Nathaniel in Na’ama Zissers BLACK SAND in Grimeborn und bei Tete-a-Tete, wirkte in Unsuk Chins CANTATRIX SOPRANICA in Utrecht (Silbersee & Asko|Schönberg) mit, coverte Hamlet in David Bruces THE FIREWORK MAKER’S DAUGHTER mit The Opera Group und sang Johan in der Uraufführung von David Bruces NOTHING in einer Koproduktion zwischen Glyndebourne und dem Royal Opera House Covent Garden in London.
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. This includes i.a. the embedded social media, but also a tracking tool that provides us with information about the ergonomics of our website and user behavior. If you click on "Accept all cookies", you agree to the use of technically necessary cookies and those to optimize our website. See "Cookie Settings" for more information.
Control settings
Please select your preferences. You can change these at any time.
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. These cannot be deactivated, otherwise you will not be able to use all applications.
In order to make our website as user-friendly as possible, we have i.a. social media embedded on our website. This allows you to share content with your loved ones on the appropriate network with just a few clicks. We also use anonymous tracking technology, which gives us information about e.g. the user behavior, but also the effectiveness and ergonomics of our website. For this purpose, we also use services that may be based outside the European Union (especially in the USA), where the level of data protection may be lower than in Germany.